Jeg har jobbet som privatunderviser i fem år og hjulpet mer enn 50 elever med å nå målene sine. Ved siden av jobben som privatunderviser studerer jeg deltid på NTNU i Trondheim, og satser profesjonelt på terrengsykling.
Jeg er tålmodig, og er opptatt av å gi eleven tid til å virkelig forstå stoffet før man går videre. Når jeg underviser er jeg opptatt av balansegangen mellom det å være lærer og medmenneske, fordi for å få størst mulig læringsutbytte, er det viktig å skape gode og trygge rammer for undervisningen.
Som toppidrettsutøver har jeg blitt god på å sette meg mål, lage en plan for å nå målet, og gjennomføre planen med løpende underveisvurderinger av fremgangen. Dette ser jeg også viktigheten av i undervisningen, og derfor er det en viktig del av undervisningsopplegget mitt.
Realfagene på videregående er ofte veldig teoretiske og vanskelige, og det er viktig å lage noen knagger man kan feste informasjonen på. Da syns jeg det er viktig å finne en praktisk og visuell tilnærming av stoffet, samt komme med praktiske eksempler og bruksområder. Da har jeg erfart at elevene mine lærer raskere og bedre.
Gjennom videregående har jeg vært heldig og har alltid hatt tilgang på hjelp i de vanskelige realfagene. Jeg startet med privatundervisning fordi jeg ønsker gi andre de samme mulighetene og forutsetningene for å få forståelse i fagene som det jeg hadde. Jeg brenner for å inspirere og hjelpe andre til å oppnå bedre forståelse og motivasjon i faget og det er ingenting som er mer motiverende for meg enn å se eleven endelig knekke koden i faget.